Pro koho je cvičení a výsledky vlastního cvičení

Pilates je vhodný pro každý věk, dětmi počínaje, sportovce, ženy i muže…

Dále:

  • pro ty, co trpí chronickými bolestmi páteře, kolen, kyčlí,….
  • ideálním pokračováním rehabilitace po úrazu
  • po porodu, kde maminkám pomáhá zpevnit střed těla
  • jako kompenzační cvičení pro sportovce
  • pro lidi s nadváhou

Každý, kdo vyzkouší Pilatesovu metodu, pocití její účinky přímo a bezprostředně.

Po cvičení se člověk necítí „vyždímaný“ a vysílený, nýbrž svěží a plný energie. Lidi tyto změny, které lze vnímat za krátkou dobu fascinují, a proto je cvičení přitahuje. Pilatesovy cviky se značně liší od tradičních gymnastických. Každý pohyb totiž zahajuje a určuje síla vycházející ze středu těla. Kvůli této zvláštnosti má každý Pilatesův cvik pozitivní účinek na záda, břicho a pánevní dno. Aktivuje a posiluje hluboko uložené zádové svaly, které odpovídají za stabilitu páteře. To chrání meziobratlové ploténky a zamezuje bolestem zad. Cviky současně posilují  břišní svalstvo, zplošťují břicho a zeštíhlují postavu. Aktivují rovněž svaly pánevního dna.

Co říká o Pilatesově metodě výzkum

Na Auburnské univerzitě v Montgomery porovnaly v jedné studii aktivaci břišního svalstva během několika Pilatesových cvičení na podložce (stovka, leh sedy) s tradičním procvičováním břišního svalstva pomocí zkracovaček. Zkoumán byl stupeň aktivace přímých a příčných břišních svalů. Zvedání trupu z polohy vleže na zádech podle Pilatese je účinnější až o 200%, criss-cross o víc než 300%. Také pro přímé břišní svaly je toto cvičení mnohem efektivnější než tradiční zkracovačka.

Optimální výsledky díky pravidelnému tréninku

Zlepší se svalový tonus a brzy se budete cítit silnější, pohyblivější a vzpřímenější – a právě to je cílem této metody Pilatesova metoda  je ukázkou kvalitního cvičení. Spojení důslednosti s tréninkem 2 – 3x v týdnu přináší úžasné výsledky

J. H. Pilates toto vyjádřil slovy:
„Po 10 hodinách se budete cítit lépe,
po 20 budete lépe vypadat a
po 30 získáte nové tělo.“